dijous, 8 de novembre del 2012

ELS MITJONS DEL GEGANT A LA CLASSE DE LES ARANYES

A primera hora del matí, alguns nens han descobert una tela penjada de la teranyina de la nostra taràntula. Després de passar llista i realitzar les rutines del bon dia, iniciam la conversa.
Débora: algú ha vist alguna cosa nova a la classe.
Daniel: un fantasma!
Débora: un fantasma?
Daniel: si a la tela d'aranya
Joan: No son mitjons, perquè jo veig un foradet allà i un altre allà.
Víctor; però Débora parece un calcetin gigant
 Despenjam els mitjons de la teranyina i els posem al mig de l'assemblea. 
Yeray: que es esto?
Débora: Joan perquè creus que és un mitjó?
Joan: perquè fa així i després va cap allà, i potser això es el forat per posar-se el mitjó
Nina: sembla el numero dos.
Jaume: no sembla la lletra L
Proposo que algú es posi el mitjó però encara que tots volen ningú s'atreveix
Daniel: es que a dins hi ha un fantasma
Débora: perquè ha d'haver un fantasma a dins?
Asier: porque tiene ojos
La tela del mitjó te un forats petits i com acabem de realitzar la decoració de hallowen de l'escola, es pensen que és un fantasma. Explic que no es així i comencen a animar-se a posar-se'l després que jo sigui la primera i vegin que no hi ha cap fantasma. Riuen molt a la vegada que tenen por...
Manuel: és d'un senyor gran
Débora: potser d'una senyora?.
Tots tenen clar que no!
Posem el mitjó a la Noelia i observem que es pot posar els dos peus a de dins, tots riuen i volen ser ells els següents. Troben que és com un sac i volen fer carreres.
Yeray: es de Papa Noel
Débora: el Papa Noel és molt molt gran?
Tots: no!
Elisabeth: el Papa Noel és petit, però jo e vist un així perquè deixi els regals als nens.
S'emocionen a parlar del Para Noel i recondueixo la conversa explicant que el nadal arriba al desembre i encara estem a Novembre.
 Ivan: sembla una bota.
Jaume: no, es mullaria!
Débora: és un mitjó, esteu tots d'acord que es d'un gegant? ( per dur la contraria i riure diuen que es d'ells i fins i tot de na Débora per jugar a posar els seus peus al costat i comprovar la grandària).
Martí: es d'un gegant, un senyor que es molt molt gran que viu als arbres grossos, en els arbres de les castanyes. (Fa referencia al conte de la castanyera)
Joan: la nostra aranya a anat per allà al bosc, a can Maroig, i s'anat corrents agafant els mitjons. Ara ja no se pot aixecar perquè potser nomes tenia dos mitjons i no tenia cap més.
Débora: ai, aquest gegant té un problema, el podem ajudar?
Joan: bueno potser pot caminar a un altre lloc
Débora: però no has dit que no en tenia més?
Joan: si potser si o potser no, no ho sabem
Débora; com no sabem si té més, podem ajudar-lo d'alguna manera?
Ariadna: li portarem!
Débora: a on?
Joan; pues agafam el cotxe desprès un barco i desprès un avio per portar-ho al gegant. ( en Joan ha viscut a Barcelona i li agradem molt els gegant que ballen)
Débora: ara no podem agafar un vaixell, i si el cridem? Pot entrar a la classe?
Tots: Nooooo
Ariadna: no perquè es molt gros.
Elisabeth: no entra per la porta.
Ariadna: tenim que obrir s'altra porta i que entri el gegant.
Débora: però el gegant serà més alt que la porta o no?
Joan; s'haurà d'ajupir.
Proposo de fer un dibuix del gegant en petit grup. Els deixarem amb els mitjons per tal que el gegant ho trobi i no s'enfadi amb la nostra taràntula.
Débora: quan tinguem els dibuixos on ho deixarem per que ho trobi?
Martí: pues a fora, a la seva casa.
Débora: i si viu a l'escola?
Tots tenen molta por i diuen que no potser. M'expliquen que la classe es massa petita, però i si viu a fora, al pati? Riuen imaginant que puja als gronxador i al tobogan, tenen clar que no potser perquè si es molt gran o trencaria tot
Jaume: el gegant entra i s'escola es petita, el sostre es podria levantar.
Asier: si perquè té molt força!
Ivan: i pesa molt!
Joan: quan era petit i no volia mes la pipa (xumet) li vaig donar al gegant del pi
Débora: qui es el gegant del pi?
Joan: un gegant que es posa un senyor i quan el senyor balla el gegant també balla.
Víctor: però els gegants no viuen a formentera i son de mentira.
Débora: No ho sabem però sembla que a l'escola ha arribat un gegant perquè la taràntula ha trobat uns mitjons. Creieu que es un gegant bo o dolent?
Tots: bo!!!
Per finalitzar la conversa, busquem papers per fer el dibuix. Ensenyo un DINA4, de seguida na Ariadna diu que no, És molt petit així que proposo un DINA3: Ariadna esta d'acord però en Yeray no, així que proposo una cartolina.
Daniel: ha de ser enorme com el gegant!
Alguns nens pensen que es bastant però al fer-lis observar que just entra el mitjó s'adonen que no cabra la resta del cos.
Martí: ha de ser com el paper de les aranyes! (es refereix a un tros de paper continu)
Anem tots junts a la classe d'informàtica a cercar el rotllo de paper continu. Pesa molt i després d'intentar agafar-ho entre tots, cerquem solucions per transportar-lo.
Martí: vaig a casa a buscar una carretilla.
Nina: no com un xurro!
Així que decidim posar-ho al terra per portar-ho rodolant com un xurro!


HO HEM ACONSEGUIT!
EL RESULTAT DELS NOSTRES DIBUIXOS DELS GEGANTS SON AQUEST!



 













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada